Així va ser l'estrena
EVOLUCIÓ EN DIRECTE, CONCERT PRESENTACIÓ
El cantautor i pedagog valencià va omplir l’Auditori Carmen Valero amb una proposta de pop-rock familiar compromés, nominada a Millor Disc Familiar als Premis Ovidi 2025.
El passat 28 de març, l’Auditori Carmen Valero de Silla es va vestir de gala per a una nit d'aquelles que es queden gravades en la retina i en el cor. L’escenari tenia una càrrega simbòlica especial: era el mateix lloc on, l'any 2022, van sonar per primera vegada en directe les cançons del debut de Wilfrid Energia Humana. Tres anys després, amb aquell repertori encara vibrant en la memòria, el projecte feia un pas endavant definitiu amb la presentació d’EVOLUCIÓ.
L’expectació era màxima. El nou treball, disponible a totes les plataformes digitals des del 5 de setembre, arribava amb el segell de qualitat de la nominació a Millor Disc Familiar als Premis Ovidi 2025. "Sempre hem acostumat al nostre públic a divertir-se, fer festa i ballar, però Evolució és molt més que música familiar; teníem moltes ganes de saber com reaccionaria l’audiència a unes cançons més reflexives", explica el mateix Wilfrid.

Un viatge de la introspecció a la catarsi col·lectiva
Un viatge de la introspecció a la catarsi col·lectiva
EVOLUCIÓ es presenta com un disc introspectiu, carregat de missatges, somnis i, sobretot, reivindicació. Wilfrid confessa que l’actualitat política ha marcat inevitablement les lletres, convertint el títol del disc EVOLUCIÓ, en una crida a la revolució del pensament i el sentit comú en tots els àmbits: la família, l'escola i la societat.
Sota la direcció musical i els arranjaments de Paco Garnelo, la banda va desplegar una qualitat sonora exquisida, cuidada des de la taula de mescles per Josep Maravilla i embolcallada per l'atmosfera lumínica dissenyada per Núria Torres.
L’inici del concert va ser tota una declaració d’intencions amb "Apaga el mòbil", una invitació a desconnectar de les pantalles per connectar amb una música que evoca la llum de l'Albufera i el Parc Natural del Saler. Acompanyat per la dolcesa de Beatriz Terrades als cors, Wilfrid va desvelar la seua faceta més íntima de cantautor. Moments com el set acústic amb "Amistat" i "Peter Pan" van transformar l’auditori en la calidesa d’un saló de casa.

L’esclat d’energia i complicitat familiar
L’esclat d’energia i complicitat familiar
A la segona part, l’energia humana que dona nom al projecte va esclatar definitivament. El concert es va convertir en un remolí de ritme, dinamisme i una participació gran de les famílies, especialment amb el tema "És millor tractar-nos bé".
L’espectacle visual va guanyar força amb el cos de ball urbà format per Nayara, Lucía i Sara, amb coreografies de Nayara Matías, i la col·laboració en escena de Javi Vega. Un dels punts àlgids de la nit va ser la intervenció de l’actor Joan Miquel Reig, qui interpretant al clown Autonomia, va aportar la nota de comèdia que va captivar els més menuts. Tot plegat, sota la coordinació logística de la road manager Ester Conde.
Una banda de luxe per a un projecte sòlid
L’èxit de la nit va recaure també en la solvència d’una banda de primer nivell:
-
Paco Garnelo: Guitarres
-
Rafa P. Carpio: Baix
-
Edu Olmedo: Bateria
-
Álvaro Ponce: Teclats
-
Beatriz Terrades: Cors



Col·laboracions especials i moltes sorpreses.
La vetlada va acabar amb una sessió de fotos i signatures, consolidant la connexió de Wilfrid amb el seu públic. El disc-llibre EVOLUCIÓ, editat amb cura per Rebel Edicions, encara es por trobar a llibreries i a la botiga oficial, www.wilfridenergiahumana.com oferint una oportunitat d'or per emportar-se a casa el so d'un projecte que està redefinint la música familiar des del País Valencià.

